۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

یه سری تجربه در مورد کیسه خواب

اگه یک سفر طبیعت گردی یا ماجراجویی چند روزه در دل طبیعت داشته باشین ، حتی با وجود چادر مناسب ، باز هم هیچ وسیله ای غیر از کیسه خواب خوب نمیتونه یه خواب راحت و با آرامش در دل طبیعت براتون فراهم کنه . تو این مقاله سعی کردم علاوه بر معرفی یک سری نکات در مورد نحوه استفاده و همچنین نکاتی در مورد خریدکیسه خواب مناسب ، براتون بگم .کیسه خواب های موجود در بازار بر اساس عایقی که دارند به دونوع پر و الیاف تقسیم میشن .معمولا وقتی شما میخواین سفر و ماجراجویی خودتونو شروع کنید ممکنه یک سری سوالات در ذهنتون ایجاد بشه . وزن وسایلی که قرار با خودم حمل کنم چه قدر هست ؟ آب و هوای مقصدی که قراره بهش سفر کنم در چه وضعیتی قرار داره ؟ سرد خشکه ؟ گرم و مرطوبه ؟ امکان بارش باران هست و ممکنه غافلگیر بشم ؟

این متن از دوست عزیزم ، واقعا عالیه ، حتما ادامشو در اینجا بخونید .

  • مریم ماهانی
  • پنجشنبه ۳۰ شهریور ۹۶

تنگه رغز

سلام به همه ، عذر خواهی میکنم بخاطر فعالیت کمی که داشتم  ولی با خبرای خیلی خوب اومدم 

همین الان میتونید سفرنامه تنگه رغز در وب سایت استاپسی بخونید ، بهتون به عنوان یه دوست خوندن این سفرنامرو پیشنهاد میکنم عالیه .

  • مریم ماهانی
  • يكشنبه ۲۶ شهریور ۹۶

موسیقی های مورد علاقه -1

سلام 

تو این پست لینک یکی از آلبوم های مورد علاقه خودمو میزارم ، خوشحال میشم شماهم اگه به موسیقی علاقه مند هستید ، تجربیاتتون انتشار بدین .

از البوم های استاد شجریان. از اینجا میتونید دانلود کنید.



  • مریم ماهانی
  • سه شنبه ۱۴ شهریور ۹۶

همراه من شو ...

سلام ، خب همونطوری که تو پروفایل هم گفتم من زیاد سفر میکنم و علاقه زیادی به سفر دارم ، میدونید که سفرهای ما و طریقه سفر کردنمون با سفرهای معمولی و رایج کشور کمی متفاوته ، ما هیچ هایک میکنیم ، با عشق خاصی سفر میکنیم و فقط رسیدن به مقصد برامون مهم نیست . مدتی هس با سیزدهم و سبکتر آشنا شدم و واقعا دوسشون دارم ، اما به تازگی با یه تیم جدید و باحال به اسم استاپسی دوست شدم و ارتباط برقرار کردم ، واقعا جذابن ،سفرهای عالی میرن و بچه های توپ و خودمونی هستن . ازین به بعد سعی میکنم هر از گاهی مطالبشون تو وبلاگم منتشر کنم . حتما یع سر به سایت و صقحه اینستاگرامشون بزنید.

  • مریم ماهانی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶

آیا آژانس های مسافرتی هنوز هم مفید هستند ؟

آیا آژانس های مسافرتی هنوز هم مفید هستند ؟

تا قبل ظهور اینترنت، وقتی که مردم میخواستند برای تعطیلات برنامه ریزی کنند، بیشتر از آژانس های مسافرتی استفاده میکردند.آزانس های مسافرتی همیشه یک واسطه بودند و یک ارزش اقتصادی قدرتمند برای هر دو طرف فراهم میکردند . پکیج هایی به ما پیشنهاد میدهند که خودمون نمیتونیم به منابعش دسترسی پیدا کنیم . ولی با محبوب تر شدن سایت های رزرو آنلاین ، آژانس های مسافرتی کم اهمیت تر شدند . حضور این سایت ها باعث میشه آژانس های مسافرتی نقش خودشون به عنوان واسط از دست بدند وکسایی که قصد سفر دارند با رزرو آنلاین هواپیماها و هتل ها برای خودشون برنامه ریزی کنند. دیگه الان وب سایت و وبلاگ های زیادی وجود داره که به ما پیشنهاد میده به چه جاهایی سفر کنیم ؟ چجوری سفر کنیم و چه کارهایی انجام بدیم .

وب سایت ها زمان لازم برای برنامه ریزی سفر از ساعت ها یا روزها تا چند دقیقه کاهش میدهند . با یک کلیک میتونید پرواز و هتل خودتون رزرو کنید .با این حال هنوز هم آژانس های مسافرتی وجود دارند ولی تعدادشون به شدت کاهش پیدا کرده .با این وجود افراد زیادی از آژانس ها استفاده میکنند . دلیل این استفاده این هست که هنوز آژانس های مسافرتی برای نوعی از سفر ها (سفرهای لوکس ، شرکتی و گروهی ) دارای تخصص ، تجارب و روابط تجاری خاص خود هستند که باعث صرفه جویی در هزینه ، وقت و افزایش کیفیت سفر میشود .اگه شما قصد یک سفر گران قیمت،پیچیده، برنامه ریزی ماه عسل و یا سفر با یک گروه بزرگ دارید آژانس های مسافرتی مفید هستند . همچنین برای افرادی که نمیخواهند یک سفر اداره کنند مناسب هستند . آزانس های مسافرتی برای افرادی که قصد ندارند زمان زیادی صرف برنامه ریزی سفر کنند و یا مسافرانی با تجربه ای نیستند مناسبند .

من از آژانس های مسافرتی استفاده میکنم ؟ نه ، من هنوزم خودم برای سفرم برنامه ریزی میکنم تا بدونم چه جاهایی میخوام برم و از هر جایی که خوشم اومد وقت بیشتری بگذرونم .

اگر نمیخواهید پول زیادی صرف اقامت و حمل نقل کنید بهتر است خودتان برنامه ریزی کنید.

بنابراین آیا آژانس های مسافرتی هنوزم مفید هستند ؟

بله ، اما برای برخی از افراد . اگر قصد سفر به صورت گروهی ، ماه عسل ، یک سفر پیچیده و یا یک سفر گران قیمت دارید آژانس مسافرتی ایده وحشتناکی نیست .


منبع : استاپسی

 

  • مریم ماهانی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶

ده روش برای بهتر نوشتن خاطرات سفر

ده روش برای بهتر نوشتن خاطرات سفر

اگه یک وبلاگ نویس سفر هستی ، احتمالا به عنوان یک نویسنده با یک پس زمینه روزنامه نگاری شروع کردی اما به عنوان یک مسافر بیشتر دنبال تجربه خودتی. شاید آموزش رسمی تواین زمینه ندیدی یا فرد با تجربه ای کنارت نبوده تا بهت مشاوره بده . دنیا همیشه نیاز به نویسندها و نوشته های خوب  داره تا بقیه مردم  ترغیب کنن.

ادامه متن دنبال کن ، حتما در نوشتار و سبک نوشتنت تاثیر مثبت میزاره .

1)    خوندن :

 اولین نکته که باید بدونی خوندنه . هر موقع که یه نویسنده جدید میپرسه چه کاری باید انجام بده تا نوشتهاش بهتر بشن اولین نکته اینه که بیشتر بخونه ! نوشته های خوب بخون و عمیقا درکشون کن ، حالا شروع به نوشتن کن ، حتما شگفت زده میشی

2)    نوشتن از روی علاقه انجام بده :

وبلاگ نویسی سفرو برای پول انجام نده . لطفا به این موضوع توجه کن، تو  سفر های رایگان و اتاق های هتل میخوای . تلاش کن اینقد نویسنده خوبی بشی که ویراستارای همه نشریات رویای نوشته های تو رو داشته باشن .

3)    به نوشتن خطی وابسته نباش :

نیازی نیست از ابتدا تا انتهای ماجرا شروع کنی رو کاغذ نوشتن . این ساختار ایده آل داستان نیست . فقط چند پاراگراف با یه دید کلی روی کاغذ بنویس ، حالا میتونی به عقب برگردی و نگاه جامع تری به سفرت داشته باشی و اونچه که داری ، تغییر بدی و بفهمی بهترین راه برای نوشتن داستانت چیه .

4)    احساساتتو نقاشی کن :

سعی کن  احساساتتو در قالب تصویر بیان کنی ، با دنبال کردن نویسندها ، بیشتر به دنبال مشاوره و معرفی خودت به ویراستارا باش . خجالت نکش ! نوشتن در گوشه ای تو رو به سمت معرفی به جامعه نمیبره .

5)    چیزی که به ذهنت میرسه فاش کن و بنویس :

 میتونی پشت لپ تاپ بشینی و ساعت ها به یک صفحه خالی word نگاه کنی و مطمعن نباشی چجوری یه داستان شروع کنی اما یه ایمیل از دوستت میرسه که ازت میخواد در مورد سفرت بهش بگی و براش بنویسی  شروع میکنی به نوشتن ، یه جواب طولانی با داستان های جالب ، در مورد تجربه های سفرت و یه سری تحلیل  درباره فرهنگ اون منطقه مینویسی . فقط کافی یه کپی از ایمیلت بگیری و اونو تو صفحه خالی ورد بزاری و برای چند ساعت شروع کنی به نوشتن الان راه نوشتنتو پیدا کردی ، نیاز به یه تلنگر داشتی .

6)    همه جنبه های داستان سرایی یادبگیر :

دو نوع نوشتن در مورد سفر وجود داره . سفرنامه های تجاری و شخصی . برای سفرنامه های تجاری باید بخش های مختلف داستان یک جنبه درونی دانش خودت بدونی ، از راه هایی برای نوشتن که منجر به یک صحنه ، نمایشگاه و .. ونتیجه گیری میشه . برای سفرنامه شخصی نیازی به نتیجه گیری و معرفی اماکن مختلف نیست ففقط کافیه صحنه هایی از سفرت که باهاش خاطره داری ثبت کنی .

7)    استرس نداشته باش:

قرار نیست هیچ کس اولین نوشتش عالی باشه پس استرستو  کنار بزار.

8)    وقتی که پیش نویس آماده کردی اونو با صدای بلند بخون :

ترجیحا چاپش کن و با صدای بلند بخون .بهت کمک میتونه تا بهتر، صدای قطعه ها ، ترکیب غیرقابل قبول جملات و یا چرخش عبارات بشنوی .

9)    همیشه روی نوشته هات یک چشم دیگه هم داشته باش !

ویراستار نقش خیلی مهمی داره ، اما لزوما نباید شخصی با آموزش رسمی باشه . استخدام یه ویراستار همیشه خوبه ولی میتونی از یه دوست بخوای که داستانتو بخونه .


10)    در پایان یاد بگیر خودت ویرایش کنی :

این جا خیلی از مردم اشتباه میکنن ، میخونن و مینویسن ومنتشر میکنن . لازم نیست کارشناس ویرایش باشی  اما اگه چندتا اصل دنبال کنی خیلی زود راه طولانی طی میکنی  اول متن بنویس و ویرایشش کن و بعد از چند روز از اولین ویرایش این روندو تکرار کن   دستور العمل های دستوری زبان چاپ کن تا موقع ویرایش ازشون استفاده کنی .نوشتن یک شکل هنریه ، نیاز به تمرین داره . داستان هایی بنویس که مردم دوست دارن بخونن


این نوشته بر گرفته از وب سایت استاپسی هست . لطفا در صورت کپی برداری شماهم مثل من منبع اشتراک بزارید. اگه خوشتون اومد خوشحال میشم نظرتون بدونم

  • مریم ماهانی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶

چگونه امن سفر کنیم ؟

چگونه ایمن سفر کنیم

سلام به همه ، دوستای عزیزم ، من اولین پستمو با یکی از مطلب های خوبی که توی وب سایت استاپسی خوندم شروع میکنم .

یکی از نگران های اصلی برای بیشتر افرادی که بصورت انفرادی و تنهایی سفر میرن مسئله امنیته.می تونم از خودم مراقب باشم؟چطور میتونم خانوادم و دوستانم رو متقاعد کنم که همه چی روبراهه؟

ایمن سفر کردن خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو میکنی ، چون به مهارت هایی نیاز داری که الان داریش. فقط کافیه روش هایی که برای حفظ امنیت در خونه استفاده میکنی در سفر هم رعایتش کنی.

اکثر مردم قبل از شروع سفر و اولین ماجراجویی انفرادیشون ، ترس و دلهره دارن. اما این استرس و اضطراب قبل از رفتن به یه جای جدید طبیعیه.عوامل بسیار زیادی وجود داره که باعث تلقین این حس بهت میشه.اما همه چیز تصورات مغز توئه.مغزت بدترین سناریو ها رو تصور میکنه که به احتمال زیاد اصلا اتفاق نمیفتن.من چند قانون ساده رو معرفی میکنم تا با پیروی از این قوانین یک سفر ایمن  رو داشته باشی.

به غرایزت اعتماد کن

اگه در ارتباط با بعضی افراد احساس اضطراب و دلهره داری ، خجالت نکش ، از اون ها دوری کن  و تنهایی به مسیرت ادامه بده.اگه احساست بهت میگه چیزی درست نیست و یه جای کار میلنگه ، به حرفش گوش کن.این احساس در طول سفر بیشتر و بیشتر میشه و بهتره که به حرفش گوش کنی.

قدرت نه گفتن داشته باش

در مورد نه گفتن به به بقیه نگران نباش ، این سفر در مورد خودته و نه هیچکس دیگه.گاهی اوقات تو کافی شاپ ها ، هاستل ها و رستوران ها پیشنهاد های زیادی برای تفریح و خوش گذرونی بیشتر از طرف بقیه بهت میشه. تفریح و خوش گذرونی بیش از حد باعث میشه تا از حالت عادیت خارج بشی.شخصیت خودتو حفظ کن چون هیج چیز مهم تر از شخصیت ادم نیست.من نمیتونم لیستی از دوستام که در حین سفرهاشون آسیب دیدن در اختیارت بزارم فقط بخاطر اینکه نتونستن خودشون رو کنترل کنن و از حالت طبیعی خارج شدن. اینکار میتونه خیلی راحت اتفاق بیفته ، مخصوصا وقتی که کمی آزادی داری.

کیف پول جعلی بساز

برای اینکه بتونی از مهم ترین داراییت در طول سفر مراقبت کنی ، بهتره از یک کیف پول جعلی که داخلش کارت های اعتباری لغو شدت و کمی پول نقد داره استفاده کنی. این میتونه یک دزد رو متقاعد کنه که این کیف پول ارزشمنده در حالیکه تو کارت های اعتباری واقعیت و پول های نقدت رو یه جایی مثل زیر کمربند یا داخل کفشت پنهان کردی.

از مردم محلی مشاوره بگیر

از کارکنان اقامتگاه ها ، رستوران ها و یا مغازه دارایی که ازشون خرید کردی مشاوره بگیر.با مشاوره گرفتن از افراد محلی تمام کارهایی که باید در طول سفر انجام بدی یا ازشون اجتناب کنی رو یاد میگیری.هیچکس اینا رو بیشتر از افرادی که سال ها اونجا زندگی کردن نمیدونه.

علاوه بر این قبل از بازدید از هر منطقه ، کلاهبرداری های رایج و خطراتی که ممکنه تهدیدت کنه رو جمع آوری کنه. مهدی یک مقاله در مورد اجتناب از5 روش کلاهبرداری در سفر نوشته که میتونی بخونیش واطلاعاتی در این مورد کسب کنی.

لباس مناسب بپوش

برای اینکه کمتر جلب توجه کنی ، لباسی شبیه لباس مردم محلی اون منطقه رو بپوش.با پوشیدن یک لباس خارج از عرف ، احتمال اینکه مورد آزار و اذیت بقیه قرار بگیری بیشتر میشه(مخصوصا اگه خانم باشی).این یک واقعیت غم انگیزه ولی برای حفظ امنیت باید رعایتش کنی.اگه قصد سفر به خارج از کشور رو داری حتما قبلش در مورد آداب و رسوم و فرهنگ اون کشور تحقیق کن تا دچار مشکل خاصی نشی.

تنهایی در شب راه نرو

در بعضی از شهر ها با خیال راحت میتونی  تو شب پیاده روی کنی ولی ممکنه در بعضی از شهرها این کار خطرناک باشه.اگه قصد داری تو شب پیاده روی کنی ، همراه شدن با یک گروه یا درخواست از شخص دیگری از کارکنان محل اقامتت همیشه هوشمندانه است.

از مدارکت کپی تهیه کن

از مدارک مهم خودت مثل پاسپورت ، کارت ملی ، شناسنامه یا هر چیز دیگه ای که برات ارزشمنده کپی تهیه کن.نسخه های الکترونیکی رو نگه دار . بدترین حالت رو در نظر بگیر وقتی که نسخه اصلی مدارکت و کپی اونا رو با هم از دست میدی. علاوه بر این عکس هایی که در طول سفر میگیری رو  داخل یک سرویس رایگان ذخیره سازی مثل  google drive  یا  dropbox  آپلود کن.

شماره های اضطراری محلی رو یادداشت کن

اگه قصد سفر به خارج از کشور رو داری ، حتما یک لیست از شماره های اضطراری مثل اورژانس ، پلیس ، آتش نشانی و ... تهیه کن.اگه قبل از سفر نتونستی این  لیست رو آماده کنی حتما از افراد محلی این شماره ها رو بگیر.شاید هیچ وقت از این لیست استفاده نکنی اما همیشه لازمه که آماده باشی.

به دوستانت اطلاع بده کجا هستی

اطمینان حاصل کن که شخصی (یک دوست یا یکی از اعضای خانواده) مسیر سفرتو میدونه.سعی نکن به طور کامل  یک مدت طولانی دوستات و اعضای خانوادتو بی خبر بزاری.اگه برنامه هات به هر دلیلی تغییر کرد ، فراموش نکن که به یک نفر اطلاع بدی.

به طور خلاصه سفر انفرادی شگفت انگیزه . بهت اجازه میده تا همه ی تصمیمات سفرتو  خودت بگیری و باعث رشد شخصیتت میشه.علاوه بر این میتونی محیط اطرافت رو بهتر بشناسی و به جاهای بیشتری بری چون اگه همراه یک تیم سفر کنی باید تابع تصمیمات جمع باشی .

اگه راه های دیگه ای رو میشناسی که پیروی از اونا باعث میشه ایمن سفر کنیم ، همین پایین تو کامنتا به اشتراک بزارش.

اگه پیشنهاد و تجربه تو این زمینه دارید خوشحال میشم بشنوم .

 

 

  • مریم ماهانی
  • دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶
وبلاگ شخصی من از علایق , تجربیات من صحبت میکنه ، از سفر ، ماجراجویی ، موسیقی و کتاب
همراه من باشید ، امیدوارم بتونم از پیشنهاداتتون استفاده کنم .