چگونه ایمن سفر کنیم

سلام به همه ، دوستای عزیزم ، من اولین پستمو با یکی از مطلب های خوبی که توی وب سایت استاپسی خوندم شروع میکنم .

یکی از نگران های اصلی برای بیشتر افرادی که بصورت انفرادی و تنهایی سفر میرن مسئله امنیته.می تونم از خودم مراقب باشم؟چطور میتونم خانوادم و دوستانم رو متقاعد کنم که همه چی روبراهه؟

ایمن سفر کردن خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو میکنی ، چون به مهارت هایی نیاز داری که الان داریش. فقط کافیه روش هایی که برای حفظ امنیت در خونه استفاده میکنی در سفر هم رعایتش کنی.

اکثر مردم قبل از شروع سفر و اولین ماجراجویی انفرادیشون ، ترس و دلهره دارن. اما این استرس و اضطراب قبل از رفتن به یه جای جدید طبیعیه.عوامل بسیار زیادی وجود داره که باعث تلقین این حس بهت میشه.اما همه چیز تصورات مغز توئه.مغزت بدترین سناریو ها رو تصور میکنه که به احتمال زیاد اصلا اتفاق نمیفتن.من چند قانون ساده رو معرفی میکنم تا با پیروی از این قوانین یک سفر ایمن  رو داشته باشی.

به غرایزت اعتماد کن

اگه در ارتباط با بعضی افراد احساس اضطراب و دلهره داری ، خجالت نکش ، از اون ها دوری کن  و تنهایی به مسیرت ادامه بده.اگه احساست بهت میگه چیزی درست نیست و یه جای کار میلنگه ، به حرفش گوش کن.این احساس در طول سفر بیشتر و بیشتر میشه و بهتره که به حرفش گوش کنی.

قدرت نه گفتن داشته باش

در مورد نه گفتن به به بقیه نگران نباش ، این سفر در مورد خودته و نه هیچکس دیگه.گاهی اوقات تو کافی شاپ ها ، هاستل ها و رستوران ها پیشنهاد های زیادی برای تفریح و خوش گذرونی بیشتر از طرف بقیه بهت میشه. تفریح و خوش گذرونی بیش از حد باعث میشه تا از حالت عادیت خارج بشی.شخصیت خودتو حفظ کن چون هیج چیز مهم تر از شخصیت ادم نیست.من نمیتونم لیستی از دوستام که در حین سفرهاشون آسیب دیدن در اختیارت بزارم فقط بخاطر اینکه نتونستن خودشون رو کنترل کنن و از حالت طبیعی خارج شدن. اینکار میتونه خیلی راحت اتفاق بیفته ، مخصوصا وقتی که کمی آزادی داری.

کیف پول جعلی بساز

برای اینکه بتونی از مهم ترین داراییت در طول سفر مراقبت کنی ، بهتره از یک کیف پول جعلی که داخلش کارت های اعتباری لغو شدت و کمی پول نقد داره استفاده کنی. این میتونه یک دزد رو متقاعد کنه که این کیف پول ارزشمنده در حالیکه تو کارت های اعتباری واقعیت و پول های نقدت رو یه جایی مثل زیر کمربند یا داخل کفشت پنهان کردی.

از مردم محلی مشاوره بگیر

از کارکنان اقامتگاه ها ، رستوران ها و یا مغازه دارایی که ازشون خرید کردی مشاوره بگیر.با مشاوره گرفتن از افراد محلی تمام کارهایی که باید در طول سفر انجام بدی یا ازشون اجتناب کنی رو یاد میگیری.هیچکس اینا رو بیشتر از افرادی که سال ها اونجا زندگی کردن نمیدونه.

علاوه بر این قبل از بازدید از هر منطقه ، کلاهبرداری های رایج و خطراتی که ممکنه تهدیدت کنه رو جمع آوری کنه. مهدی یک مقاله در مورد اجتناب از5 روش کلاهبرداری در سفر نوشته که میتونی بخونیش واطلاعاتی در این مورد کسب کنی.

لباس مناسب بپوش

برای اینکه کمتر جلب توجه کنی ، لباسی شبیه لباس مردم محلی اون منطقه رو بپوش.با پوشیدن یک لباس خارج از عرف ، احتمال اینکه مورد آزار و اذیت بقیه قرار بگیری بیشتر میشه(مخصوصا اگه خانم باشی).این یک واقعیت غم انگیزه ولی برای حفظ امنیت باید رعایتش کنی.اگه قصد سفر به خارج از کشور رو داری حتما قبلش در مورد آداب و رسوم و فرهنگ اون کشور تحقیق کن تا دچار مشکل خاصی نشی.

تنهایی در شب راه نرو

در بعضی از شهر ها با خیال راحت میتونی  تو شب پیاده روی کنی ولی ممکنه در بعضی از شهرها این کار خطرناک باشه.اگه قصد داری تو شب پیاده روی کنی ، همراه شدن با یک گروه یا درخواست از شخص دیگری از کارکنان محل اقامتت همیشه هوشمندانه است.

از مدارکت کپی تهیه کن

از مدارک مهم خودت مثل پاسپورت ، کارت ملی ، شناسنامه یا هر چیز دیگه ای که برات ارزشمنده کپی تهیه کن.نسخه های الکترونیکی رو نگه دار . بدترین حالت رو در نظر بگیر وقتی که نسخه اصلی مدارکت و کپی اونا رو با هم از دست میدی. علاوه بر این عکس هایی که در طول سفر میگیری رو  داخل یک سرویس رایگان ذخیره سازی مثل  google drive  یا  dropbox  آپلود کن.

شماره های اضطراری محلی رو یادداشت کن

اگه قصد سفر به خارج از کشور رو داری ، حتما یک لیست از شماره های اضطراری مثل اورژانس ، پلیس ، آتش نشانی و ... تهیه کن.اگه قبل از سفر نتونستی این  لیست رو آماده کنی حتما از افراد محلی این شماره ها رو بگیر.شاید هیچ وقت از این لیست استفاده نکنی اما همیشه لازمه که آماده باشی.

به دوستانت اطلاع بده کجا هستی

اطمینان حاصل کن که شخصی (یک دوست یا یکی از اعضای خانواده) مسیر سفرتو میدونه.سعی نکن به طور کامل  یک مدت طولانی دوستات و اعضای خانوادتو بی خبر بزاری.اگه برنامه هات به هر دلیلی تغییر کرد ، فراموش نکن که به یک نفر اطلاع بدی.

به طور خلاصه سفر انفرادی شگفت انگیزه . بهت اجازه میده تا همه ی تصمیمات سفرتو  خودت بگیری و باعث رشد شخصیتت میشه.علاوه بر این میتونی محیط اطرافت رو بهتر بشناسی و به جاهای بیشتری بری چون اگه همراه یک تیم سفر کنی باید تابع تصمیمات جمع باشی .

اگه راه های دیگه ای رو میشناسی که پیروی از اونا باعث میشه ایمن سفر کنیم ، همین پایین تو کامنتا به اشتراک بزارش.

اگه پیشنهاد و تجربه تو این زمینه دارید خوشحال میشم بشنوم .